sunnuntai 12. lokakuuta 2014

Gelato in Gondola.


Kuvittele suloisesti lämmittävä aurinko, vieno tuuli, herkullinen pizza ja maistuva jäätelö. Kuuntele äänekkäästi käytyjä keskusteluita ja yritä arvata onko keskustelua johtava vihainen vai vain innostunut. Katsele likaisen turkoosina lainehtivaa vettä, jota pitkin veneet, gondolat ja laivat hiljalleen seilaavat. Haista kaikki ilmassa leijuvat tuoksut. Sulje silmät ja nauti.




Takana on parin päivän reissu Venetsiassa ja kyllähän kaupunki täytti kaikki odotukset. Asuimme manner-Venetsian puolella, Maestressa. Alkuun meitä vähän peloteltiin alueesta ja sen vaarallisuudesta, mutta saimme yllättyä positiivisesti, eikä mitään ongelmia ilmennyt. Venetsian keskustassa vierähtää helposti pari päivää, jonka jälkeen ehkä kaipaa vaihtelua. Jos olisimme olleet pidemmällä reissulla, seuraavana vuorossa olisi ollut vierailu Maranon ja Lidon saarille. 





 Kaiken kruunaa gondola. 80 euroa maksava n. 30 minuutin kiertely kanaalin vesillä on kyllä hintansa väärti. Gondolaan mahtuu kuusi ihmistä nauttimaan rentouttavasta soutelusta ja kullekin jää maksettavaksi vajaa 14 euroa. 





 Oli muuten hassua huomata, kuinka sekaisin ja hämmentynyt sitä on kaikkien kielten sekamelskasta. Saksa tuntui taipuvan ulkomailla ihan eri tavalla kun täällä Itävallassa. Muutaman kerran tuli pyydeltyä anteeksi saksaksi ja hämmentyneenä aina kävelin eteenpäin ja yritin miettiä mikä se toinen sana on. Aika helpottavaa olla siis täällä ”Entschuldigung”-maassa, ei tarvitse nolostella luontaisesti suusta kumpuavaa anteeksipyyntöä, väärällä kielellä.





Nyt väsyneenä ja kroppa edelleen vähän krampissa junassa nukutun yön jäljiltä, on hyvä alkaa valmistautumaan tulevaan viikkoon. Luvassa on pitkiä päiviä ja jonkinlainen yllätysreissu ulkoliikuntakurssin merkeissä. 

Ihanaa nukkua omassa sängyssä, liikuttaa jalkoja vapaasti ja kääntyillä vaikka koko yö.

Auf Wiederschauen.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti